Pierwszą rzeczą, którą należy dostrzec w naturze definicji kanałów, jest to, że jest to jedyna rzecz, której można naprawdę zaufać. Jeśli popatrzysz na bodygraf jak na drukowaną płytkę i zobaczysz, że istnieje trwałe połączenie między jednym centrum a drugim, to to trwałe połączenie będzie istniało przez całe życie, przy każdym oddechu, każdego dnia, w każdej chwili przez całe życie. I to właśnie ta spójność, ta stałość jest dla nas tak istotna, ponieważ staje się jedynym miejscem, w którym możemy szukać sposobu, w jaki możemy niezawodnie działać w świecie jako my sami. Dzieje się tak, ponieważ definicja reprezentuje naszą stałą naturę. Jest to nasze stałe okablowanie. A w chwili, gdy sięgamy do tego stałego okablowania i ufamy mu, tym, czemu ufamy, jesteśmy my sami.
Tak więc definicja jest elementem niezbędnym. Oczywiście istnieje wiele różnych rodzajów definicji i ich konfiguracji na bodygrafie. Definicje działają w różny sposób w zależności od tego, czy są świadome, nieświadome, czy też są kombinacją jednych i drugich. Ale to, co jest naprawdę ważne, aby zrozumieć definicję (kanał), szczególnie jeśli zaczynasz swoją przygodę z Human Design, to fakt, że wiąże się ona z binarnością tego świata. Bycie, istnienie na tym świecie jest z natury binarne. W kontekście Human Design wszystko dotyczy „tego lub tamtego”. Jest ciepło i zimno, góra i dół i w końcu dobro i zło. Wiele z tych dwoistości podlega wartościowaniu, chociaż oczami Human Design to i tak tylko „to lub tamto”. Human Design nie jest systemem moralizatorskim, dlatego nie wnosi wartościowania. Opisuje jedynie oba aspekty tej dualności.
Zdefiniowany kanał reprezentuje to, co możemy nazwać naszą naturą. Nasze wychowanie, to, co otrzymujemy jako warunkowanie poprzez otwarte centra. I jest to ta druga strona binarności.
Tak więc kanały są bardzo istotne. Kiedy patrzymy na sam kanał i próbujemy znaleźć sposób na analityczne opisanie go, jednym z prawdziwych niebezpieczeństw jest założenie, że jeśli dodamy bramę A i bramę B, czyli bramy na obu końcach kanału i dodamy ich wartości do siebie, to w rezultacie otrzymamy znaczenie kanału. Dlatego też często, gdy słucha się ludzi, którzy są stosunkowo nowi w Human Design, opisują kanał, ale opisują go tylko poprzez atrybuty bram harmonicznych, przeciwstawnych bram w kanale.
Jednak sam kanał jest wyjątkowy jeśli chodzi o sposób, w jaki funkcjonuje. W syntezie, którą znamy jako system Human Design, istnieje wiele starożytnych tak zwanych pseudonauk, które są częścią tej mieszanki. Astrologia wschodu i zachodu, heksagramy I-Ching, starożytny system czakr i centra, które się z niego wywodzą. Kanały pochodzą z Kabały. I naprawdę reprezentują coś, co w naszym współczesnym świecie nazywamy zjawiskiem kwantowym. A to jest bardzo szczególne. Zasadniczo mówiąc o kanale należy wziąć pod uwagę to, że kiedy brama A i brama B są ze sobą połączone, to już nie istnieją jako bramy. To, co istnieje, to całość, która jest większa niż suma jej części. A ta całość, która jest większa niż suma jej części, nie jest ani A, ani B, ale jest czymś innym. I to właśnie to coś innego sprawia, że kanał jest czymś tak fascynującym.
Ponieważ kanał zasadniczo przenosi siłę życiową. To siła życiowa, to pole kwantowe. Jest to ten sam rodzaj siły życiowej, co zestawienie naszego ciała, formy, kształtującej się dzięki kryształowi świadomości formy (design crystal) i osobowości, będącej pochodną „działania” kryształu świadomości osobowości (personality crystal). Oba stanowią swego rodzaju przepis na „to i tamto”. Na formę, w której „mieszka” pasażer obserwujący tą rzeczywistość. Całość, która jest większa niż suma jej części, to my i to, czego doświadczamy jako nasze życie.
Tekst napisany na podstawie wykładów Ra Uru Hu